新加坡频道 > 正文
 
大华银行(中国)行长兼CEO连文辉
2014年03月31日 11:20:50  来源: 新华网新加坡频道 【字号 】【收藏】【打印】【关闭

大华银行(中国)行长兼CEO连文辉

    连文辉于1989年加入大华银行,开始其从业生涯。之后曾在渣打银行及花旗银行供职逾23年,精通银行业务及风险管理。在离开渣打银行前,连文辉担任董事总经理兼企业银行联席总裁,负责拓展中国企业和机构客户相关业务和制定客户关系战略。

    2007年初,连文辉被任命为中国渤海银行副行长兼管企业银行业务。在渤海银行任职期间,他将国际领先的银行业经验与本地文化相结合,使该行的企业银行业务取得了长足发展。

    Mr Lian was appointed President and CEO of UOB (China) in 2013. He holds a Bachelor of Engineering (Hons) and a Master of Business Administration (Banking & Finance) from Nanyang Technological University. Mr Lian has more than 23 years of wholesale banking experience in the Asia Pacific region.

分享到:
延伸阅读:
( 编辑: 余南 ) 【字号 打印关闭
010020030400000000000000011100001263364741